Ga naar de inhoud van deze pagina.
2e
Berap
2021
portal
Algemeen
Aanbiedingsbrief
Voorstel
Samenvatting
Programmalijnen
Overzicht
Participatie
Leefbaarheid
Duurzaamheid
Veranderopgave omgevingswet
Inclusie
Gezondheid
Organisatie-ontwikkeling
Programma's
Overzicht
0 Bestuur en ondersteuning
1 Veiligheid
2 Verkeer, vervoer en waterstaat
3 Economie
4 Onderwijs
5 Sport, cultuur en recreatie
6 Sociaal domein
7 Volksgezondheid en milieu
8 Volkshuisvesting, ruimtelijke ontwikkeling, stedelijke vernieuwing
Financiën
Overzicht
Onvoorziene uitgaven
Mutatie investeringskredieten
Financiële gevolgen Corona
Wat gaan we daar voor doen?
We willen een goede bereikbaarheid van kernen, wijken en bedrijventerreinen.
Home
Programma's
2 Verkeer, vervoer en waterstaat
Wat gaan we daar voor doen?
We willen een goede bereikbaarheid van kernen, wijken en bedrijventerreinen.
Wat willen we bereiken?
Wat gaan we daar voor doen?
Wat kost het?
Investeringen
We willen een goede bereikbaarheid van kernen, wijken en bedrijventerreinen.
2.1
Voor de snelfietsroute doorlopen we bestemmingsplanprocedures, maken we de bestekken voor de plannen en starten we de aanbestedingen.
We stellen de concept duurzame mobiliteitsvisie (op basis van de bouwstenen uit 2020) op en leggen deze voor inspraak voor. De uiteindelijke visie wordt aan de gemeenteraad aangeboden ter vaststelling.
De projecten uit het "uitvoeringsprogramma mobiliteit 2020" bereiden we verder voor en voeren we uit. Het gaat bijvoorbeeld om de projecten herinrichting "De Langedonk", 30 km-zone De Donken, 30 km-zone De Laren, verbeteren fietsroute Gazellepad en (samen met de provincie) verbeteren verkeersveiligheid N622-De Horstjens.
Ook in 2021 treffen we maatregelen ter verbetering de verkeersveiligheid, leefbaarheid en multimodale bereikbaarheid. Eén van de hulpmiddelen bij het bepalen van de maatregelen is de risico gestuurde analyse verkeersveiligheid. Een inhoudelijk voorstel voor de projecten van het uitvoeringsprogramma 2021 leggen wij in de eerste helft van 2021 aan u voor.
We gaan verder met de uitvoering van de MER studie en komen met een raadsvoorstel over de nieuwe verbindingsweg tussen de N279 afslag Keldonk en de bedrijventerreinen in Veghel-zuidwest (MER studie).
We werken het project regionale mobiliteitshubs verder uit indien de provincie in het najaar 2020 besluit dat Veghel een van de uit te werken locaties wordt waar mogelijk een hub gerealiseerd kan worden.
We werken de route A50 Veghel – Eindhoven verder uit als deze route gekozen wordt in de tweede helft van 2020. Er wordt een keuze gemaakt uit drie pilotroutes.
In aanvulling op de opwaardering van deze N279 Veghel-Astenweg, geven we samen met de Provincie een kwaliteitsimpuls aan de dorpsentree van Keldonk. We investeren in het tracégedeelte ter hoogte van Veghel voor: de uitwerking van gelijkvloerse kruisingen, de bereikbaarheid van de aanliggende bedrijven, de uitwerking van de geluidsbescherming en inpassingsmaatregelen ten behoeve van de woonwijken Veghel-Zuid en de Leest.
Het onderzoek naar de behoefte aan voorzieningen op de evenementenlocaties werken we uit in een plan van aanpak en leggen dit ter besluitvorming voor aan het bestuur. We hebben hierbij de intentie om in elke kern minimaal een locatie met de benodigde voorzieningen in te richten waarbij de afweging wordt gemaakt dat de omvang van de voorziening in relatie moet staan tot het gebruik. Hiervoor stellen we een toetsingskader op.
Deze pagina is gebouwd op
09/24/2021 11:40:22
met de export van
09/24/2021 11:27:07
Zoeken